I. Definicje

Administrator Danych Osobowych – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

Dane Osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej, w tym nr IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie.

Serwis, Platforma – strona internetowa udostępniany przez Centrum Obsługi Samochodów RAFAŁ SCHEWE Sp.J. pod aktualnym adresem http://www.schewe.pl

Użytkownik – osoba fizyczna odwiedzająca serwis lub korzystająca z jego udostępnionych funkcjonalności.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Polityka – niniejsza Polityka prywatności, która opisuje sposób przetwarzania danych osobowych

za pomocą Serwisu.

II. Zasady przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO przekazujemy poniżej podstawowe informacje dotyczące

zasad przetwarzania danych osobowych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Centrum Obsługi Samochodów RAFAŁ SCHEWE Sp.J. ul. Kartuska 424, 80 – 125 Gdańsk, KRS

0000269361, NIP 583-25-58-821, REGON 191600269.

ZAKRES STOSOWANIA

Przetwarzanie danych osobowych użytkowników i ich zachowań w związku z korzystaniem z

serwisu poprzez:

  • informacje dobrowolnie wprowadzane w formularzu kontaktowym,
  • logi serwera www,
  • pliki cookies (czyli tzw. „ciasteczka”) zapisywane w urządzeniach końcowych użytkownika,
  • operacje związane z korzystaniem z mediów społecznościowych.

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

DANE KONTAKTOWE

1. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności dotyczących realizacji obowiązków administratora danych osobowych oraz realizacji praw podmiotów danych osobowych należy kontaktować się z Administratorem Danych Osobowych kierując korespondencje na adres wskazany powyżej lub adres e-mail: rodo@schewe.pl

CEL PRZETWARZANIA DANYCH

2. Dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

2.1. realizacja usługi strony serwisu tj. umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w tym również obsługi reklamacji (art. 6 ust. 1 lit b RODO);

2.2. identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania z formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit b RODO);

2.3. dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora i obrona przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit f RODO);

2.4. ponadto prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) jest m.in.:

· publikacja treści związanych ze świadczonymi usługami oraz treści promocyjnych akcji, w które Administrator jest zaangażowany, prowadzenie działań marketingowych;

· prowadzenie działań marketingowych produktów albo usług kontrahentów Administratora w związku z zawartą umową w zakresie marketingu;

· dostosowanie zawartości stron Serwisu do preferencji użytkowników i ich

optymalizacja;

· zapamiętania ustawień wybranych przez użytkownika i personalizacji interfejsu

użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu;

· uwierzytelnianie użytkownika w Serwisie i zapewnienie jego sesji w Serwisie;

  • realizacja procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron Serwisu;

· zapewnienie bezpieczeństwa systemu informatycznego i zarządzania tym

systemem, na potrzeby techniczne i administracyjne Administratora.

Dane osobowe w określonym w szczególnych przypadkach celu i zakresie mogą być przetwarzane w związku z wyrażeniem zgody m.in. na:

· stosowanie plików cookies i innych im podobnych technologii jeśli pliki te są niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony w celu zarządzania bezpieczeństwem albo dostępnością – wyrażona poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej na podstawie Prawa telekomunikacyjnego.

PRZETWARZANE DANE OSOBOWE

3. Administrator przetwarza m.in. następujące kategorie danych osobowych:

3.1. imię, nazwisko, przedstawiciel firmy (nazwa firmy), NIP, nr telefonu, adres e-mail, inne dane podane w formularzu kontaktowym, adres IP i identyfikator przeglądarki użytkownika lub inne identyfikatory, dane dotyczące sesji, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na stronie i na poszczególnych podstronach;

3.2. Dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu oraz w aplikacji WPM. Cookies przeważnie zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, a także czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3.3. Dane o geolokalizacji, w przypadku gdy użytkownik wyraził Administratorowi zgodę na taką geolokalizację. Administrator przetwarza te dane celem dostarczenia bardziej dostosowanych ofert produktowych i usług.

3.4. W przypadku złożenia reklamacji, oprócz ww. danych treść reklamacji, okoliczności zdarzenia, które są przyczyną reklamacji oraz informacje pozyskane w toku jej rozpatrywania, w tym wyjaśnienia zdarzenia będącego jej przyczyną.

Niektóre z ww. informacji nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkownika, jednak mogłyby stać się danymi osobowymi w chwili zestawienia ich z innymi informacjami.

CHARAKTER PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

5. Dane osobowe będą przetwarzane w sposób manualny, przez upoważnione do tego osoby oraz w sposób zautomatyzowany z użyciem przeznaczonych do tego systemów informatycznych.

6. Przetwarzanie danych osobowych za pomocą systemów informatycznych nie będzie wykorzystywane w celu automatycznego podejmowania decyzji w sprawach indywidualnych.

7. Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych nie będzie polegało na profilowaniu, tj. działaniu polegającym na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania.

OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

8. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i

celu przetwarzania.

8.1. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.

8.2. W przypadku reklamacji dane są przetwarzane przez czas niezbędny do rozpatrzenia reklamacji oraz nie dłużej niż przez 3 miesiące od momentu zakończeniu postępowania reklamacyjnego w celach archiwizacyjnych – w razie konieczności obrony przez ewentualnymi roszczeniami wobec Administratora.

8.3. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.

8.4. Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane. Po upływie wyznaczonych okresów Administrator może dalej przetwarzać ogólne dane statystyczne pozbawione jakichkolwiek informacji umożliwiających identyfikację użytkowników.

UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH I ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

9. Dane osobowe wskazane w niniejszej polityce prywatności mogą być przetwarzane przez osoby fizyczne i/lub prawne, które działają w imieniu Administratora.

10. Dane mogą zostać udostępnione stronie trzeciej w przypadkach określonych przepisami prawa w celu wypełnienia obowiązków wynikających z tych przepisów, celem wykonania nakazu władz publicznych lub skorzystania z przysługujących Administratorowi praw przed sądem.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

11. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy (Kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia).

PRAWA PODMIOTU DANYCH OSOBOWYCH

12. Mają Państwo następujące prawa:

· prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

· prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;

· prawo do usunięcia swoich danych osobowych;

  • prawo do sprzeciwu w zakresie przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego

oraz w zakresie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

· prawo do przenoszenia danych osobowych w zakresie przetwarzania zautomatyzowanego na podstawie umowy lub zgody;

· prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem);

· prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych

Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).

INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH

13. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości podjęcia działań związanych z rozpoczęciem realizacji usługi.

14. Podanie danych osobowych do realizacji celów, których podstawą przetwarzania jest zgoda zależy od dobrowolnej zgody.

III. Informacje z formularza kontaktowego

· Serwis nie zbiera informacji podanych dobrowolnie przez użytkownika.

· Dodatkowo serwis może zapisywać informacje o parametrach połączenia (jak adres IP, czas połączenia).

IV. Logi serwera

· Korzystanie z serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona i każde zapytanie, które jest skierowane do serwera zapisuje się w logach serwera.

· Informacje o zachowaniach użytkownika mogą podlegać logowaniu w warstwie

serwerowej.

· Dane te Administrator wykorzystuje wyłącznie w celu administrowania serwisem i zapewnienia sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.

· Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

o czas nadejścia zapytania,

o pierwszy wiersz żądania HTTP,

o nazwa stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

o Informacje o adresie IP – publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie, w tym może by to komputer użytkownika,

o czas wysłania odpowiedzi,

o kod odpowiedzi HTTP,

o liczba wysłanych przez serwer bajtów,

o informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

o adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do serwisu nastąpiło przez odnośnik,

o informacje o przeglądarce użytkownika.

· Zebrane przez Administratora logi są przechowywane przez czas nieokreślony, służący jako materiał pomocniczy w celu administrowania serwisem.

· Administrator nie ujawnia nikomu poza upoważnionymi osobami, informacji w nich zawartych.

· Dane powyższe nie są przetwarzane przez Administratora celem jednoznacznego zidentyfikowania osób fizycznych, ani kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

V. Operacje związane z korzystaniem z mediów społecznościowych

· informowanie o aktywności administratora i promowanie wydarzeń i usług;

· promowanie działalności poprzez publikację zdjęć z wydarzeń promocyjnych i innych;

· zbieranie danych oraz ich transmisja do FB poprzez wtyczkę „Lubię to” na stronie

internetowej;

· wtyczki mediów społecznościowych i formularzy kontaktowych nie zbierają danych dotyczących adresu IP użytkownika i informacji o odwiedzanych stronach. Ponadto te funkcjonalności mogą instalować na komputerze użytkownika pliki cookie, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie wtyczek lub formularzy;

VI. Informacja o „cookies” – ciasteczka

Dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu oraz w aplikacji WPM. Cookies przeważnie zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, a także czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Cele korzystania z cookies

Administrator usługi wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:

o prezentowania treści multimedialnych na stronach internetowych Serwisu, które są pobierane z zewnętrznego serwisu internetowego:

§ www.vimeo.com [administrator cookies: Vimeo, LLC. z siedzibą w USA]

§ www.youtube.com [administrator cookies: Google Inc z siedzibą w USA]

o widget Facebook;

Rodzaje plików cookies w serwisie

Pliki cookie mogą być usuwane automatycznie, gdy użytkownik serwisu zamknie przeglądarkę internetową (tak zwane „pliki cookie sesji” / ”session cookies”) lub przechowywane na komputerze użytkownika serwisu, aby ułatwić przyszłe wizyty w witrynie (tak zwane „trwałe pliki cookie” / „permanent cookies”). Stałe pliki cookie będą również automatycznie usuwane po określonym czasie.

Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

Serwis może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Jednak przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.

Zarządzanie ustawieniami przeglądarki

Możliwe, że oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) dopuszcza domyślnie przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu. Użytkownik serwisu ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies. Należy mieć na uwadze, że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie odwiedzanej przez użytkownika strony internetowej.

Użytkownik w każdym czasie może samodzielnie dokonać zmiany ustawień przeglądarki. Z poziomu przeglądarki internetowej, z której użytkownik serwisu korzysta możliwe jest np. zarządzanie plikami cookies. Możliwe jest m.in. zaakceptowanie obsługi cookies, co pozwala użytkownikowi serwisu na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe, blokowanie albo usuwanie cookies, albo zarządzanie plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez użytkownika witryn, czy też określanie ustawień dla różnych typów plików cookie, na przykład akceptowanie plików stałych jako sesyjnych.

Niedokonanie zmian oznacza, że ww. informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Oznacza to jednocześnie, że Administrator może przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

Telefony komórkowe, tablety i inne urządzenia mobilne – tego typu urządzenia obsługują ciasteczka na różne sposoby. W związku z tym zalecamy wizytę na stronie producenta danego urządzenia, by zapoznać się z opcjami prywatności.

Dodatkowe informacje o cookies

Więcej informacji o plikach cookies i innych technologiach można znaleźć m.in. pod adresem wszystkoociasteczkach.pl, youronlinechoices.com lub w sekcji Pomoc w menu przeglądarki internetowej.

VII. Kontakt z nami

Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące Polityki Prywatności oraz korzystania z platformy, prosimy kierować poprzez e-mail: rodo@schewe.pl

VIII. Zmiany polityki prywatności

Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.