Szanowni Państwo,
w związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych dalej RODO), Centrum Obsługi Samochodów Rafał Schewe sp.J. przedkłada Państwu poniższe informacje:
1. Administrator Danych Osobowych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Obsługi Samochodów Rafał Schewe sp.J. z siedzibą w Gdańsku 80- 125, ul. Kartuska 424, KRS: 0000269361, NIP: 5832558821, REGON: 191600269.
2. Dane kontaktowe: w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności dotyczących realizacji obowiązków Administratora danych osobowych oraz realizacji praw podmiotów danych osobowych należy kontaktować się z Administratorem danych osobowych kierując korespondencję na adres wskazany powyżej lub na adres e-mail: rodo@schewe.pl.
3. Współadministratorzy:
· Auto Padre Rafał Schewe Sp.J. z siedzibą w Gdańsku 80- 125, ul. Kartuska 424, KRS: 0000806144, NIP 5833306487, REGON 380237839, kontakt mailowy pod adresem: szkody@autopadre.pl
· RAFAŁ SCHEWE z siedzibą w Gdańsku 80-125, ul. Kartuska 424, NIP: 5832207085 , REGON: 221558076), kontakt mailowy rodo-ubezpieczenia@schewe.pl
cele i podstawy przetwarzania: w związku z obsługą systemu DMS – do zarządzania sprzedażą usług i towarów handlowych, na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4. Administrator danych osobowych będzie przetwarzał
Pani/Pana dane w celu:
· realizacji działań zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub zawarcia oraz wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
· obsługi roszczeń gwarancyjnych, reklamacyjnych, obsługi i rozliczenia zgłoszonych uszkodzeń, usterek technicznych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)* w przypadku zakupu/naprawy pojazdu, zakupu części i akcesoriów;
· realizacji obowiązków prawnych, w szczególności związanych z udokumentowaniem wykonanej usługi, na podstawie przepisów prawa podatkowego, rachunkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
· realizacji akcji przywoławczych oraz wykonywania obowiązków związanych z bezpieczeństwem produktu, na podstawie obowiązku wynikającego z przepisów prawa, tj. w szczególności ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktów, oraz ochrony Pani/Pana żywotnych interesów lub żywotnych interesów innej osoby (art. 6 ust. 1 lit. c i d RODO)* w przypadku zakupu pojazdu;
· do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
· kontaktowania się za pośrednictwem telefonu lub/i poczty e-mail, w tym wysłanie wiadomości przypominającej o wizycie, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Odbiorcy danych: upoważnieni pracownicy, CEPiK, towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawca systemu DMS, Kadry i Płace, oprogramowania Symfonia, uprawnione organy państwa, w tym urzędy skarbowe oraz urzędy kontroli skarbowej, operatorzy pocztowi, kurierzy, banki, operatorzy płatności, dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych, dostawca usług prawnych, ochrony danych osobowych, serwisowych, usług w zakresie hostingu poczty elektronicznej, inni dostawcy usług, oraz podmioty powiązane z Administratorem.
6. Informacja o przekazywaniu danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowej: dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy (Kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia).
7. Okres przechowywania: okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju danych osobowych, celu i podstawy prawnej przetwarzania:
· dane osobowe przetwarzane w celu realizacji umowy będą przetwarzane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przetwarzania danych wynikającego z przepisów prawa, a w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i finansowych dotyczących umów i prowadzenia działalności;
· dane przetwarzane są do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora;
· okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa;
· po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
8. Informacja o przysługujących Pani/Pana prawach:
· prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
· prawo do sprostowania (poprawiania) ww. danych osobowych;
· prawo do ograniczenia przetwarzania ww. danych osobowych;
· prawo do usunięcia ww. danych osobowych;
· prawo do sprzeciwu w zakresie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
· prawo do przenoszenia danych osobowych w zakresie przetwarzania zautomatyzowanego na podstawie umowy;
· prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji: podane dane osobowe nie będą wykorzystywane do decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
10. Informacja o wymogu podania danych: podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Jeżeli nie poda Pan/Pani swoich danych osobowych, nie będzie możliwe zawarcie oraz zrealizowanie w/w umowy.
11. Administrator nie przewiduje przetwarzania danych osobowych w celach innych niż wskazane w pkt 3, gdyby jednak taka okoliczność miała mieć miejsce, o wykorzystaniu uzyskanych danych osobowych na inne cele zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowany.